Glovo, Foodpanda au fost amendate de ANPC: cum s-a ajuns la asta?

de: Răzvan Băltărețu
26 11. 2019
Glovo / Facebook

Glovo, Foodpanda și Takeway sunt trei dintre cele mai populare servicii de livrat mâncare în România. Mai e și Uber Eats pe listă, dar cele trei sunt acum în atenția tuturor. ANPC le-a amendat cu o sumă considerabilă.

ACTUALIZARE

„Ca prim pas în urma acestei sesizări, vom crea o serie de întâlniri cu toți curierii la sediul Glovo pentru a-i instrui despre modalitățile corecte de curățare a cutiilor și la cât timp trebuie făcută această acțiune. În următoarele zile, vom avea o primă întâlnire cu o firmă specializată, nemailăsând această acțiune în sarcina livratorilor.”
Reprezentanții Glovo

Glovo, Foodpanda și Takeway – prin companiile Glovoappro SRL, Food Panda Ro SRL și SC Hellohungry SA – au fost amendate cu 15.000 de lei de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Reclamațiile care au dus la amenzi au fost înregistrate în București. Acestea vizează comenzi neonorate sau livrate parțial, nerespectarea ingredientelor declarate pentru preparatele comandate sau neacordarea discounturilor afișate.

Mai mulți consumatori s-au plâns și de nefuncționarea sistemului de plată. Fiecare dintre acestea îți dau opțiunea de-a plăti în aplicație, dacă vrei să te achiți online de comandă. Merită menționat și că Glovo e un serviciu care nu livrează doar mâncare, ci aproape orice produs ai avea nevoie din oraș.

Probleme cu ingredientele și cu transportul la Glovo și Foodpanda

În cazul unora dintre comenzile onorate de Glovo, ANPC a aplicat sancțiuni și pentru neresepctarea normelor de igienă. De exemplu, se folosea și bicarbonat de sodiu pentru curățare ori ruscacul era spălat în cada proprie de acasă a angajatului care livrează comenzile. Similar, la Foodpanda rucsacurile cu care erau transportate comenzile nu izolau complet produsele calde de cele reci. Cât despre igienizarea, aceasta se făcea cu șervețele umede sau cu spirt.

Nici Takeaway nu e departe. În cazul acesta, ANPC susține că prestatorii serviciului nu își respectau clienții. Practic, acceptau comenzi în valoare de 30 de lei pe platformă. Mai apoi, le spuneau clienților că, pentru livrarea produselor, comanda minimă e de 50 de lei.

Fiecare dintre aceste servicii se bazează pe curieri care să livreze produse dintr-un loc în calcul, astfel încât restaurantele să nu mai aibă un serviciu propriu. Glovo, cum ziceam și mai sus, s-a remarcat atât pe zona de food delivery, cât și pe livrat produse din alte categorii, inclusiv de la clienți individuali la alți clienți. Totodată, Glovo nu stă prea bine nici când vine vorba de venituri.